Quattro Dances
Originální kolekce jednoaktových baletů mapující hranice současného tanečního divadla
(S)witch Lake
Choreografie/ Choreography: Kevin Durwael (BEL)
Asistent/ Assistant: Linda Svidró
Hudba/ Music: P. I. Čajkovski
Pokolikáté už se my tanečníci vracíme k Čajkovskému? Tentokrát nabízíme moderní pohled mimořádně talentovaného belgického tvůrce Kevina Durwaela na několik skutečných perel z kultovního Labutího jezera. Vychutnejte si slavné romantické hudební motivy vyjádřené zcela moderním pohybovým slovníkem. Je to symbolické smíření mezi klasikou a modernou, na které jsme čekali celé 20. století. Tanečníci opravdu musejí stále "přepínat" mezi oběma technikami, styly a donedávna nesmiřitelnými tanečními světy - to postmoderní "přepínání" - "switch" v názvu díla je opravdu příznačné. Jak to asi tradiční baletní diváci přijmou ..... a co ti úplně noví?
So in Love
Choreografie/ Choreography: Attila Egerházi (Maďarsko)
Hudba/ Music: Caetano Veloso, Astor Piazzola
Asistent/ Assistant: Linda Svidró, Viktor Svidró
Kostýmy/ Costumes: Andrea T. Haamer
Je to všechno zvláštní sen v miniaturním světě před a za klíčovou dírkou - realita se prolíná s fantazií, nevíme, co je fikce a co realita... jen doteky, kontakty a konflikty všudypřítomné emoce jsou naprosto skutečné - tohle všechno dokáže současné taneční divadlo!
New Beginning
Choreografie/ Choreography: Lidia Wos (Polsko/Švédsko)
Hudba/ Music: Orkestra Del Sol
Asistent/ Assistant: Jan Schneider
Kostýmy/ Costumes: Lidia Wos
Tanečníci stojí před hromadou starých kufrů, se kterými musí postupně v neustálém pohybu odvyprávět, co kufr na jevišti evokuje - bolestný odchod, rozpačitý příchod, životní rozhodnutí, nejisté čekání na perónu, strach z budoucnosti, melancholické vzpomínky, hledání nového světa a nové naděje - prostě "nový začátek".
Je to už čtvrté dílo této skandinávské umělkyně se slovanskými kořeny pro naše tanečníky - a její imaginace ..... a také nároky na tanečníky i diváky stále gradují!
Intimate Spaces
Choreografie/ Choreography: Samuel Delwaux (BEL)
Hudba/ Music: Leoš Janáček (fragmenty z Kreutzerovy sonáty)
Asistent/ Assistant: Antonín Schneider
Kostýmy/ Costumes: Evelyna Martirosyan Buglak, Mireia Agustí Ferrando
Dílo "Důvěrná místa" se velmi abstraktně dotýká bolestného vztahu umělce přecitlivělého na "ženskou inspiraci" všude kolem. Nehledejte v tom ale Janáčkův "životopis" je to velmi drastická, ale velmi stylizovaná a abstraktní sonda spíše do Janáčkovy hudby, než do jeho života, je to poklona velkému hudebnímu géniovi, pro kterého byl ženský element vždy sžíravou a věčně nenaplněnou inspirací.
Opus 13
Choreografie/ Choreography: Šimon Kubáň
Asistent/ Assistant: Viktor Svidró (HUN)
Hudba/ Music: Max Richter
"Když kámen, kov i moře, celý svět všemocná smrt tak nelítostně sžírá, jak tuhle spoušť má krása vydržet, když křehký květ je celá její síla?"
Five Solos to Heaven
Choreografie/ Choreography: Lidia Wos (Swe/Pol)
Asistent/ Assistant: Antonín Schneider
Hudba/ Music: Georges Bizet, Rodion Ščedrin
"5 nebeských sól" se pohybuje mezi snem a realitou, kolektivismem a individualismem, jiskřivou energií a hloubavou melancholií. Je to hravé představení plné fantazie, které chce promlouvat přímo k divákově představivosti."
Sám se sebou/ Closed Curtain
Choreografie/ Choreography: Samuel Delvaux (BEL)
Asistent/ Assistant: Linda Svidró a Viktor Svidró (HUN)
Hudba/ Music: Nikola Porpora
Premiéra/ Opening Night: 8. 1. 2000, Stavovské divadlo, Praha
Tento duet byl v roce 1999 první příležitostí studovat v ČR dílo vynikajícího maďarského choreografa Attily Egerháziho. Muž a jeho dívčí alter ego, se kterým stále soupeří a snaží se od něj osvobodit. Dílo je po technické i výrazové stránce vždy velkou výzvou pro nejlepší sólisty Baletu Praha Junior - v roce 2005 s ním dva z nich excelovali až ve finálovém večeru mezinárodní televizní soutěže European Broadcasting Union.
I-dentity
Choreografie/ Choreography: Samuel Delvaux (BEL)
Asistent/ Assistant: Pavla Konigsmarková
Hudba/ Music: Les Tambours du Bronx, Kampen, TWDY
Hledáme své místo ve světě, každý se cítí být osobností, ale každý musí respektovat "pravidla" a přitom zůstat "svůj". Někdy jsou společenské konvence tak silné a svazující, že jim člověk není schopen čelit a podléhá a tzv. ho to "semele". Uniformitu lze nonverbálními prostředky dobře představit, stejně tak výrazný individuální projev je samozřejmou výbavou kvalitních tanečníků. Toto vše uvidí diváci v komorním tanečním dramatu doprovázeného převážně strhujícím doprovodem bicích.
Odd Couples
Choreografie/ Choreography: Attila Egerházi (HUN)
Asistent/ Assistant: Linda Svidró
Hudba/ Music: Tommy Dorsey,Pink Martini, Nat King Cole
Premiéra/ Opening Night: 19. 4. 2013, Jihočeské divadlo, České Budějovice
"Rozladěné" je lehce sarkastická taneční humoreska o často obrácených rolích muže a ženy ve společnosti i partnerských vztazích a situacích, které tyto převrácené role mohou způsobit," řekl o vzniku inscenace na pestrou hudební koláž s názvem Rozladěné (Odd Couples) slavný maďarský choreograf Attila Egerházi. Chceme naladit Vás diváky na vnímání krásy pohybu, které sice v čase pomíjí, ale jsou věčné ve vteřině, po kterou jej na jevišti sledujeme!